Členové kapely

V rámci své pěvecké profese jsem spolupracovala na hudebních projektech se zpěvákem Jankem Ledeckým, Pavlem Novákem, Jiřím Škorpíkem (4TET), Petrem Bende, Josefem Vágnerem a zpěvačkami Annou K a Petrou Hapkovou.

Už od dětství jsem měl rád hudbu. V 8 letech jsem začal hrát v Dechové hudbě mladých, na trumpetu. Rukama kapelníka Jindřicha Vávry, za dobu jeho působení v dechové hudbě, prošlo na 700 muzikantů.

Hudba je mým koníčkem již řadu let. K aktivnímu hraní a zpívaní jsem se však dostal až ve svých 37 letech.

Už od předškolního věku jsem si stále něco zpíval. Zcela jistě to byly písně Karla Gotta, například Lady Carneval nebo to, co se hrálo v rádiu.

Narodila jsem se ve Dvoře Králové nad Labem. V ZUŠ R. A. Dvorského ve Dvoře Králové jsem se poté se učila hře na akordeon u pana učitele J. Prouzy.

Jako malé dítě jsem se učil hrát na klavír a klarinet. V pubertálním věku se můj zájem soustředil hlavně na rockovou hudbu. Zjistil jsem, že tyto nástroje nejsou pro tento styl typické, a tak byla kytara jasnou volbou. 

Jmenuji se Lukáš Pražák, pocházím ze Dvora Králové nad Labem a hudbě se věnuji již od dětství. Hraji na bicí nástroje. Během své hudební kariéry jsem měl štěstí spolupracovat s řadou talentovaných hudebníků a kapel, přičemž jsem se pohyboval především v královéhradeckém kraji.

Svoji hudební amatérskou kariéru jsem započal v devíti letech (v r. 1962) v mládežnické dechovce Jindřicha Vávry, kde mi byl přidělen bez mého souhlasu úžasný hudební nástroj – heligon F, který byl větší než já.

Jana Machková

V rámci své pěvecké profese jsem spolupracovala na hudebních projektech se zpěvákem Jankem Ledeckým, Pavlem Novákem, Jiřím Škorpíkem (4TET), Petrem Bende, Josefem Vágnerem a zpěvačkami Annou K a Petrou Hapkovou.

V roce 2021 jsme společně s Alešem Tauchmanem založili hudební uskupení HSong.

Zpívat jsem asi začala dříve než mluvit. Nejraději jsem si zpívala v kuchyni, když maminka vařila oběd. Měla zapnutý rozhlas a z něho se linuly různé hity. Jako mikrofon mi posloužilo švihadlo a já jsem zpívala jednu píseň za druhou. Nejraději jsem měla písničky Heleny Vondráčkové a Hany Zagorové.

Od první třídy základní devítileté školy (ZDŠ) Podhart´ ve Dvoře Králové nad Labem (1972) jsem navštěvovala kroužek sborového zpěvu a od 2.třídy pak hodiny hudební teorie v Lidové škole umění (LŠU). Tam jsem se poznala i se dvěma současnými členy skupiny HSong a to s Alešem Tauchmanem a Michalem Koudelkou. O rok později jsem se začala učit hře na klavír u pana učitele Tomáše Mervarta. K tomu jsem stále zpívala, jak doma, tak i ve škole a zúčastňovala jsem se i různých pěveckých soutěží. Na jedné takové soutěži, v Hankově domě, za mnou přišel přísný pan porotce a řekl mi: „Holčičko, máš krásný hlas, začni se zpěvu věnovat u paní učitelky Svatavy Šubrtové.“ Já jsem mu na to odpověděla: „Chodím do LŠU na klavír a na zpěv už nemám čas.“ Strašně se zamračil a řekl: „Já ti snad jednu fláknu, koukej mazat na ten zpěv! Tak jsem ho poslechla.

Na LŠU u profesorky Svatavy Šubrtové jsem studovala do 17 let. Po maturitě na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem (1985) jsem byla přijata na Konzervatoř do Pardubic na obor operní zpěv. Současně jsem nastoupila do Lidové školy umění ve Dvoře Králové nad Labem, jako učitelka hry na klavír a hudební nauky. Na konzervatoři jsem vystřídala několik profesorek zpěvu, které na pardubickou konzervatoř dojížděly z Prahy. Absolvovala jsem u Svatavy Šubrtové, která stála u mých pěveckých začátků již od devíti let.

Během studia na konzervatoři mě to stále táhlo k populární hudbě a tak jsem zpívala s tanečním orchestrem Ing. Jana Nerudy, na plesech a v tanečních. Pak jsem na několik let zakotvila ve Dvorské dechovce, s níž jsme často koncertovali v zahraničí, např. v Německu a ve Švýcarsku. Po rozpadu dechovky jsem stála u zrodu hudebního tělesa Big Band Dvorský a několik let jsem byla zpěvačkou orchestru.

V roce 2002 jsem na Základní umělecké škole ve Dvoře Králové nad Labem založila pěvecký sbor Carpe diem a ve spolupráci s firmou Sound Service Oldřicha Skalického jsme se pěvecky podíleli na několika hudebních projektech.

V roce 2002, jsme natočili CD pod názvem „Doteky“, na hudbu skladatele Miroslava Vobořila a CD „Civitatis Gradecensis“, které vzniklo k 777 letům založení města Hradce Králové, na hudbu skladatele Martina Laula. Pěvecký sbor Carpe diem nahrál CD na hudbu k Ohňostrojům skladatele Martina Laula.

V roce 2003 jsem nazpívala několik písní na CD „Opening“, skladatele Martina Laula, které bylo vytvořeno pro Studio Fontána, jež je produkčním hudebním vydavatelstvím pro televizní a rozhlasové stanice mezinárodního rozsahu.

V Základní umělecké škole R. A. Dvorského ve Dvoře Králové nad Labem jsem v letech 2004 – 2013 vykonávala funkci zástupkyně ředitelky, současně jsem vyučovala hudební výchovu na Základní škole Strž a na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem.

V následujících letech jsem se věnovala vysokoškolskému studiu na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a pokračovala jsem na Univerzitě Karlově, na Pedagogické fakultě.

Po pěvecké stránce jsem chtěla celý život proniknout také do techniky populárního a muzikálového zpěvu, proto jsem absolvovala pěvecký kurz v Rockové škole Jam Music Institute s.r.o.Rock a Pop Academy s.r.o.Praha

Petr Páleník

Už od dětství jsem měl rád hudbu. V 8 letech jsem začal hrát v Dechové hudbě mladých, na trumpetu. Rukama kapelníka Jindřicha Vávry, za dobu jeho působení v dechové hudbě, prošlo na 700 muzikantů. Tato kapela se stala odrazovým můstkem i pro mě. Více než hra na trumpetu, mě ale lákaly bicí a zpěv. Hra na bicí v hospůdkách s harmonikářem byla prvním hudebním počinem v rytmické sekci.

Následovalo působení v dalších kapelách: Dvorská dechovka, Arnika kapelníka Zdeňka Kramára, na vojně v Aši to byla kapela Junior, ve Dvoře Králové nad Labem to byl taneční orchestr Ing. Jana Nerudy-TABU, následovala kapela TRIAS, kde hráli muzikanti z bývalé kapely Studia T a Reflex.

V roce 2000 jsem zaměnil dosavadní žánr populární a taneční hudby za rock ve skupině White Baron. Po čtyřech letech jsme založili skupinu Vaťák. To je revival známé kapely Kabát. V tomto seskupení hraji již 20let.

V roce 2021 mě k pěvecké spolupráci oslovila Jana Machková (zpěvačka HSongu), s níž jsem hrál a zpíval již před lety ve Dvorské dechovce a v tanečním orchestru TABU. No a tak jsem zpěvákem kapely HSong.

Martin Skřivánek

Hudba je mým koníčkem již řadu let. K aktivnímu hraní a zpívaní jsem se však dostal až ve svých 37 letech. Prvním počinem byla rocková skupina Imrwere, současně jsem se stal členem Městské hudby Úpice, kde zpívám dodnes. Po rozpadu skupiny Imrwere jsem začal hrát a zpívat v revivalu Michala Tučného, ze kterého se transformovala poprocková odnož – skupina Compot.

Nejmladším hudebním tělesem, na kterém se podílím je skupina H-Song, hrající písničky pánů Hapky a Horáčka.

Aleš Tauchman

Už od předškolního věku jsem si stále něco zpíval. Zcela jistě to byly písně Karla Gotta, například Lady Carneval nebo to, co se hrálo v rádiu. Někdy jsem však úplně neporozuměl textu, tak jsem například frázi „Kávu si osladím…“ interpretoval jako „Já husy vosladím…“.
Od první třídy základní devítileté školy (ZDŠ) Schulzovy sady ve Dvoře Králové nad Labem (1972) jsem navštěvoval kroužek sborového zpěvu, od 2.třídy pak hodiny hudební teorie v Lidové škole umění (LŠU) v témže městě. Tam jsem se poznal i se dvěma současnými členy skupiny, a to s Janou Machkovou (t.č. Voňkovou) a Michalem Koudelkou. O rok později (dříve to nešlo) jsem se v této LŠU začal učit hrát na klavír pod vedením pana učitele Josefa Vitvara. Díky přísné matce a panu učiteli hudební teorie Petrovi Mádlemu, který nás učil mimo osnovy školy harmonii a základy hudebního doprovodu, mi toto učení vydrželo až do svých 17 let, kdy už jsem studoval na gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem.
V období studia na fakultě strojní ČVUT Praha jsem zpíval ve sboru Julia Fučíka při ČVUT pod vedením skladatele Harryho Macourka. Zde stojí za zmínku i moje účast ve sborové nahrávce hymny pacientů protialkoholní léčebny ve filmu „Dobří holubi se vracejí“. Nadále jsem se věnoval zpěvu, hře na kytaru nebo klavír v improvizovaných hudebních večerech v pohostinstvích v okolí mého rodného města či na letišti aeroklubu Dvora Králové, kde jsem létal od svých 16 let.
Během mého profesionálního působení leteckého technika u „Vládní letky ministerstva vnitra“ jsem docházel na soukromé hodiny klavíru k profesorce Pražské státní konzervatoře paní Hany Švengsbírové a cca od roku 1997 do rockové školy v pražských Stodůlkách – obor blues a rock pod vedením pana prof. Roberta Vašíčka, který si „odskočil“ na rok do Prahy z konzervatoře v Los Angeles. Působil jsem jako „klávesák“ postupně u královédvorských skupin: „Ester“ (zábavy, plesy), „Holden Caufield“ (vlastní tvorba – rock), „Start Drahuše Kejzlarové“ (1995-2008 – zábavy, plesy).
Od roku 1998 jsem působil u letecké společnosti Travel Service (dnes Smartwings) jako technický ředitel, od roku 2005 jako pilot Boeingu B737. Paralelně jsem se věnoval hudbě, např. od roku 2015 jsem hrál na akordeon v improvizovaných hudebních (nejen) country setkáních v oblasti Dvora Králové. Od roku 2019 působím jako klávesák ve skupině Michal Tučný revival ze Rtyně v Podkrkonoší.
V roce 2021 jsme s Janou Machkovou zrealizovali můj dlouholetý nápad a založili hudební sdružení HSong.

Simona Koudelková - Hučíková

Narodila jsem se ve Dvoře Králové nad Labem. V ZUŠ R. A. Dvorského ve Dvoře Králové jsem se poté se učila hře na akordeon u pana učitele J. Prouzy. Dále následovalo v roce 1996 absolvování pardubické konzervatoře u p. prof. E. Andrýsové ve hře na akordeon, v roce 2011 u MgA. Z. Seidla ve hře na klarinet a nakonec v roce 2019 u MgA. D. Marišlera ve hře na saxofon. 23 let jsem pak učila na ZUŠ v Hostinném.

Velmi ráda spolupracuji (jak v pedagogické praxi, tak i v aktivní hře) se saxofonisty Kateřinou Pavlíkovou a Davem Camwellem (USA Covert Ensemble).

Aktivně také koncertuji ve hře na saxofon, klarinet i akordeon v rámci festivalů jako např. Trutnovský varhanní festival, Naděje pro varhany, Dny R. A. Dvorského Dvůr Králové nad Labem a další.

Michal Koudelka

Jako malé dítě jsem se učil hrát na klavír a klarinet. V pubertálním věku se můj zájem soustředil hlavně na rockovou hudbu. Zjistil jsem, že tyto nástroje nejsou pro tento styl typické, a tak byla kytara jasnou volbou. V průběhu let a mého stárnutí se můj zájem odklonil ke stylům hudby klasické, jazzové a world music, v nichž se pohybuji do dnes.

Prošel jsem různými kapelami věnujícími se vlastní tvorbě, proto i když hraji skladby převzaté, jsem zvyklý si je hrát po svém.

Lukáš Pražák

Jmenuji se Lukáš Pražák, pocházím ze Dvora Králové nad Labem a hudbě se věnuji již od dětství. Hraji na bicí nástroje. Během své hudební kariéry jsem měl štěstí spolupracovat s řadou talentovaných hudebníků a kapel, přičemž jsem se pohyboval především v královéhradeckém kraji.

V průběhu času jsem působil v různých hudebních formacích, jako jsou Jam Brothers, Romano Zorba, Reflex, Čvajmajs, Paya May nebo Hsong. Každá z těchto zkušeností mi přinesla nové perspektivy a pohledy na hudbu, díky čemuž jsem se mohl jako muzikant i jako člověk neustále rozvíjet. Hudba je pro mě neustálou inspirací a radostí.

Jaroslav Kubík

Svoji hudební amatérskou kariéru jsem započal v devíti letech (v r. 1962) v mládežnické dechovce Jindřicha Vávry, kde mi byl přidělen bez mého souhlasu úžasný hudební nástroj – heligon F, který byl větší než já. Žádný jiný nástroj nebyl volný, takže to bylo ber-neber a já chtěl hrát za každou cenu.

V této dechovce si mě v roce 1967 vybral Honza Hroch, který zde hrál na klarinet a začal mě učit ovládat a hrát na basovou kytaru, abych pak v patnácti letech nastoupil do orchestru Rudy Messe jako baskytarista.

Následovalo několik let hraní v této úspěšné kapele, v roce 1974 jsem ji vystřídal za neméně známou dvorskou kapelu Studio T.

Přišlo období účinkování v různých kapelách – REFLEX (Standa Čtvrtečka), RESPEKT (Franta Hobl), TRIAS (Otta Munzar), dechovka Podzvičinka, BIG BAND Dvorský nebo DK Band, někdy i ve více kapelách zároveň, často i jako záskokář v jiných kapelách.

Pokud jsem zapomněl uvést nějakou kapelu, ve které jsem hrál, tak se velice omlouvám.

Při mém osobním rozhodnutí, že hudební kariéry již bylo dost, mě oslovil Aleš Tauchman s nabídkou hraní v kapele H-Song, kde repertoár a členové kapely zvítězili nad mým osobním záměrem.